Friday 13 September 2013

Mengenang Keringat Pejuang

Ahlan wasahlan... Apa khabar??
Coretan hari ini tentang apa ye?? Yanie pun tak tahu nak cerita apa...

Sekarang kita semua sudah sedia maklum dengan waktu akhir zaman,kan? Yanie rasa takut sangat. Sempat ke kita kumpulkan pahala setinggi gunung? Kalian seharusnya tahu, maut datang bukan dengan kad undangan seperti kad kahwin tu. Dunia sekarang pon sibuk berperang menegakkan pendapat individu. Kita seharusnya bersyukur Malaysia ni masih aman walaupun kadangkala ada jugak berlaku pergolakan. Kita ada ke dari kecil sudah diajar pegang senjata? Tak... tapi kita dari kecil diajar memegang buku,menuntut ilmu.. Bersyukurlah wahai manusia.

Penat saudara sesama islam kita berjuang menegakkan panji islam sehinggakan ke titisan darah. Kita disini hanya mampu berdoa. Sekiranya kita berada ditempat mereka kita ni hanya sebesar semut sahaja. Betapa kerdilnya kita. Belum tentu kita akan berani memegang senjata seperti budak-budak kecil disana.

Orang yang jauh tu sibuk menegakkan islam tapi kita disini?? Sibuk memecahkan islam. Dengan kemunculan Syiah yang semakin berleluasanya. Mana ukhwah islam yang pernah diajar oleh Rasulullah?
Muhasabah diri kita bersama.. Fikir-fikirkanlah..(-_-)

Sampai disini sahaja dari Semanis Bismillah. Jaga hati, Jaga iman...

TQ sBb BcE , LiKe oR cOmMeNt

www.tips-fb.com

0 meluah kan perasaan: